۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۵۹

حقیقی خبرداد:

تالار املاک و مستغلات شهرداری مشهد راه اندازی می شود/ ساخت مسکن ارزان قیمت در مناطق کم برخوردار

تالار املاک و مستغلات شهرداری مشهد راه اندازی می شود/ ساخت مسکن ارزان قیمت در مناطق کم برخوردار

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد از راه اندازی تالار املاک و مستغلات شهرداری مشهد در سه ماهه اول سال 93 خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضي حقيقي عصر سه شنبه در نشست خبري در ساختمان زمين و مسكن شهرداري مشهد از ساخت چهار و 500 واحد مسکونی ارزان قیمت در حاشیه شهر مشهد خبرداد و گفت: پيشرفت فيزيكي اين واحدها از 25 تا 90 درصد است و اين واحدها در شمال و شمال شرق مشهد در مناطق گلشهر، رسالت، و توس احداث مي‌شود.

وی در خصوص راه اندازی تالار املاک و مستغلات شهرداری گفت: شفاف نبودن واگذاری زمین‌های شهرداری یکی از علل اصلی راه‌اندازي تالاراملاک و مستغلات شهرداری مشهد بود.

مديرعامل سازمان زمين و مسكن شهرداري مشهد گفت: در فاز اول واگذاري كليه املاك شهرداري صورت می گیرد و در فاز دوم زمينه براي واگذاري املاك مردم ایجاد می شود.

حقیقی تاکید کرد: براي اجراي پروژه‌هاي شهري ناگزير از توافق با صاحبان ملک برای تملك املاك هستیم و این  روال در گذشته باعث نارضايتي مردم می شد اما در سال 92 استانداردسازي فرمت صلح‌نامه‌ها صورت گرفت و در حال حاضر اين صلح‌نامه‌ها به صورت تك‌برگي است.

وي گفت: گردش اطلاعات اكنون توسط سيستم صورت مي‌گيرد و متوسط رسيدگي به صلح‌نامه‌ها از  72 روز به 23 روز كاهش يافته است و در نتیجه باعث افزايش رضايتمندي و سلامت سيستم شده است.

وی اهداف شکل گیری سازمان زمین و مسکن شهرداری را ساماندهي و اعمال مديريت اصولي در مقوله زمین، تامين مسكن مناسب براي شهروندان و ساماندهي حاشيه شهر و ايجاد درآمد پايدار براي شهرداري دانست.

حقیقی در توضیح گفت: طرح شناسايي اراضي بالاي دو هزار و پنج هزار متر مربعی را از ابتداي سال 92 آغازکرده ایم تا با رويكرد توافق با مالكان و حفظ منافع شهرداري، اراضي كه پتانسيل كار اقتصادي دارند را  شناسايي کنیم.

وی عنوان کرد: همچنین این اراضی که بزرگ دانه هستند بدون مراجعه به شهرداري و بدون در نظر گرفتن معابر شهري به قطعات كوچكتري تبديل مي‌شوند و مشكلاتي را برای خدمات‌رساني در آینده به شهروندان ايجاد می کنند.

مدیر عامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد توضیح داد:  تملك اراضي براي اجراي پروژه‌هاي املاكي بزرگ شهر به سازمان زمين و مسكن شهرداري محول شده است.

وی  پروژه‌ كمربندي جنوبي مشهد را از این نوع پروژه هاعنوان کرد و گفت: برای تملک عرصه کمربندجنوبی با سازمان‌هاي دولتي مانند آستان قدس و نیروی انتظامی و شرکت آبفا که معارض بوده اند توافقاتي صورت گرفته است.

وی گفت: حدود 70 درصد عرصه كمربندي جنوبي  آزادسازی شده است.

حقيقي در خصوص ساخت و سازها و اجرای پروژه های مسکونی در حاشيه‌ مشهد یادآور شد: 13 منطقه سكونت‌گاه غير رسمي و 10 پهنه اراضي خالي نيز در اين مناطق شناسايي شده‌اند.

وي گفت:  4500 واحد مسكوني در اين مناطق در حال احداث است، تصریح كرد: پيشرفت فيزيكي اين واحدها از 25 تا 90 درصد است و اين واحدها در شمال و شمال شرق مشهد در مناطق گلشهر، رسالت، و توس احداث مي‌شود.

حقيقي یادآور شد: از اين 4500 واحد، حدود 800 تا هزار واحد سهم شهرداري است كه با مشاركت شهرداري و بخش خصوصي احداث مي‌شود.

مديرعامل سازمان زمين و مسكن شهرداري مشهد همچنین بودجه این سازمان را  950 ميليارد تومان  اعلام و گفت:  500 ميليارد تومان اوراق مشاركت براي خط دو قطار شهري، 200 ميليارد تومان تسهيلات بانكي براي پلاك 176، 150 ميليارد تومان اوراق مشاركت به پروژه آبكوه تعلق گرفته و برای پروژه بازسازي بافت فرسوده وكيل‌آباد نيز 200 ميليارد تومان از جانب بخش خصوصي و 200 ميليارد تومان از طريق اوراق مشاركت در نظر گرفته ایم.

کد خبر 2259154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha